Tuesday, March 31, 2009

Tak mau kawan sudah, nama kamu bedah

Aku terima mesej dari lid tadi ;

"Una, Flik nk mintak no fon una,
bleh lid bg x"

Mesej neh aku biarkan sepi. Fikiran aku lambat-lambat mengimbau balik kisah dulu. Flik. Dia kawan baik aku dulu. Dia pernah tipu aku. Dia campuran melayu dan cina. Tua setahun dari aku. Tak tau kenapa aku tetap boleh kawan dengan dia walau dia dah buat aku macam-macam. Dia baik. Kelakar. Rajin call aku dulu. Dia banyak ajar aku tentang kehidupan. Dia ada prinsip dia sendiri yang kadang-kadang buat aku semacam takut nak bergurau dengan dia.

Tapi sejak tahun lepas dia tiba-tiba senyap. Aku mesej dia, tapi tak berbalas. Aku dapat tahu dari member lain yang dia masih contact dengan dorang. Ok fine. Aku simpulkan yang dia taknak berkawan dengan aku lagi. Sejak dari itu, aku tak mesej dia langsung. Tapi nombor dia masih ada dalam simpanan aku. Burok baik dia tetap penah jadi kawan aku kan.

Tapi mesej Lid tadi buat aku rasa semacam kosong. Automatik hati aku terdetik yang Flik dah buang nombor aku ye. Owh kecik hati sedikit. Dah lama buang nombor aku, tibe-tibe cari balik. Kenapa? Rasa macam diri aku neh selalu diperlakukan semacam ; Bila ko bosan baru ko cari aku. Ko fikir aku takde perasaan? Haiyoh ape motif semua neh?

Orang dah tunjuk tanda tak mahu kawan aku lagi, buat ape aku mahu terhegeh-hegeh? Kadang-kadang bila selalu diletakkan dibawah, hati memberontak jugak kan kan kan :PP

Mesej lid masih macam tadi,
tak berbalas...

6 comments:

asyraf [= said...

o0oo

atiq said...

haha. simple and cute layout.hehe. ble nk design sndri nat?hahaha

cerpelai said...

Trrr.. Brrr..

Ini masalah kawan ka masalah chentaannn..?!

Nak komen pun takut-takut nih..!!
Takut tersilap komen..

Anonymous said...

komen je.. cek nak tengok hee

Anonymous said...

ramai betol peminat lalala~

Ikaa said...

alahai unat..
hmm..
entah..
cos aku juge pnah mgalaminyaa
tp laki tuh tadela lupe numbo aku
cume kerek siket jaa
ko kasi jaa nombo ko tu
pastu wart aa bodo


ehhem2:
mnx ijin nan laki dolu
lalala~