Sunday, March 22, 2009

bersembang tentang dayah

Tadi tengahari pergi USM sebab ada karnival pengajian tinggi. Pergi dengan Mak, Eman dan Tikah. Dapat jumpa Tikah memang sangat best. Haha rindu dia. Lama sudah tidak ketemu. Bila sudah berjumpa Tikah, haruslah bergosip bagai. Ngeh nampak macam bergosip tapi sebenarnya tak. Kami meluahkan ketidakpuasan hati terhadap Dayah.

Situasi : dalam kereta

# Masa dia mai kat aku, terus dia ambik slip periksa kat tangan aku hang tau.
* Kojaqq weh! Dia memang gitu. Aku dah kena banyak kali dah dengan dia. Sakit hati weh. Kot la nak tenangkan hati kawan ke apa. Awat dia ingat dia 3A dia bagus sangat ka??
# Hang tau Una, dia kata kat aku ; Aku dapat 3A, mak aku nak belikan laptop. Hang mak hang tak bagi apa ka Tikah?
* (Aku diam mendengar dan Tikah sambung lagi)
# Aku memang terasa gila weh. Mak dia pon lebih kurang dia ja. Mau ja kang aku cakap kat Dayah ; mak aku tak beli laptop bagi aku, dia beli public phone kat aku.

(Sama-sama gelak tiba-tiba cikgu Mala sambung)

+ Orang macam tu nak kena ajar sikit. Awat Tikah tak bagitahu dapat 10A ja? Biar terbeliak sikit mata.
* Dayah memang macam tu. Seronok la tu tengok orang rendah pada dia. Dia mana boleh kalau orang tinggi dari dia, nanti mula nak check bagai. Dari dulu macam tu. Dulu masa trial orang tinggi dari dia, dia tak puas hati mak. Dia suruh orang tanya cikgu yang result trial tu betul ke orang punya markah. Saket hati gileee. (Nada geram amat neh, sila paham)

(Aktiviti sembang menyembang bersambung dengan jayanya dengan pelbagai topik)


Tikah dan Alis member baik di Penang.
Err Maria? Baik la juge. Nge


Cikgu Math tersayang.
Kagum cara cikgu neh lipat tudung
tetap nampak comey :D


Tikah dan sape tatau


Perasan tak, gambar aku semua tudung hitam.
Ngeh :P

Gambar Dayah takde pula kat sini. Nanti aku letak lain. Hehe. Walau ape pon dia tetap pernah jadi kawan aku kan jadi takpe lah tu. Semua tu kenangan zaman sekolah walau geram jugak bile ingat-ingat balik. Harap nanti dia akan bertemu dengan ruasnye untuk dia belajar menghormati perasaan orang. Wah neh harapan berbaur kegeraman neh. Boleh diterima ke? HAHAHA :PP

1 comments:

atiq said...

eh, nme kte serupa. bleh knl?? unat, pggl aku dgn nme len plak. haha