Tuesday, April 21, 2009

titik

Fikiran kacau
jiwa kosong
hati runsing

Monday, April 20, 2009

Surat baca laju-laju

Una
KIST
16300 Bachok, Kelantan
Kehadapan teman-teman sekalian,
Terlebih dahulu aku nak bagitahu yang aku dah boleh online woi. Sila la gembira. Haha aku online dekat makmal it. Walau line nye semcam malu-malu semput nak hidop tetapi demi kerinduan korang terhadap aku, aku gagahkan jua untuk menaip. Biar hujan, ribut dan taufan, aku disini untukmu kawann. Wah tetibe puisi Fynn tau. Haha :P
Korang, aku nak bagitau yang dekat sini tak boleh nak install ym. Sedih betul rase sebab terpakse gune meebo. Bilakah dapat ku miliki sebutir laptop kesayangan? Dowh orang Kelantan sebut sebuah itu sebutir. Pelik-pelik. Macam-macam loghat ade ne ha. Sabah bhaa. Serawak tokk. Ganuu bagai. Haha aku dah macam krisis bahasa dah ne ha. Akaka :DD
Aku ade macam-macam benda nak cerita neh weh, tapi masa tak mengizinkan pulakk. Kejap lagi pukul 2.15 aku ade kelas Biokimia Asas. Pastu kelas lagi sampi 5.15 petang. Adeh korang doakan aku ye. Aku kat sini agak tensen weh. Semalam dah la ade 2 orang budak histeria. Mak aih hidup dalam ketakutan nehh. Ayat nak terbaik jee. Benciiikk Una! Haha
Untuk Ame, Tikah, Qida dan mereka yang telah mengsms aku tapi aku tak reply; Sori sangat-sangat ea? Dekat sini, mata aku automatik jadi jenis tidur cepat. Gahaaha ampon2 okep. Nanti lapang bile-bile aku tepon korang. *Woi gune la upax! Murah sket nak kol! :P
Okep korang semua jaga diri, sori sekali lagi sebab tak sampat nak komen bagai. Kepada yang mengfollow, terima kaseh jugak. Ngeh aku tak update pon, ade gak yang follow. ekekek :P
Akhir sekali kepada Cerap; kenang daku dalam doamuuu. Mahaha :X
Tata

Sunday, April 05, 2009

Namakan lima jenis, iaitu laksa ; laksa penang. laksa kole. laksa cikdin. laksa cikmala. laksam.



Bila aku sudah tiada,
Simpan semua laguku,
Jangan ditangis selalu,
Mungkin ini sementara,

Bila jumpa penggantiku,
Jangan dilupakan aku..

Haha poyo. Bukannya nak pergi bunuh diri. Beria ucap selamat tinggal :P Aku akan tetap blogging sampai lebam jikalau bekalan internet dekat sana bagus. Doa-doakan ye ada keturunan maxis atau celcom broadband menetap dekat sana. Boleh anak cucu neh menumpang kasih. Haha :DDD

Saturday, April 04, 2009

Warkah biru dari Bachok, Kelantan

//Cikgu Mala
Mak, terima kaseh untuk segalanya. Tak tau macam mana nak cakap betapa orang bertuah sangat ada emak macam cikgu mala neh. Orang ingat lagi masa orang setengah mati lepas dapat result tu, mak la orang yang paling memberi semangat. Walau orang tau mak kecewa. Mak tetap ceriakan orang. Mak la yang kesana kesini untuk uruskan kemasukkan orang dekat KIST tu.

*nanges*

Mak, dekat sana nanti mak takde. Lepas tu orang bukan dapat duduk rumah macam sebelum ni lagi. Lepas pergi ni mak, bermakna orang tak dapat lagi nak mak macam selalu, sekaligus orang dah mula kena hidup sendiri. Macam mana mak? Sedangkan sebelum neh, orang nak pilih baju pon mak kena ada dekat sebelah. Kalau tak, memang orang tak beli. Mak, orang mengaku orang terlalu mengharap pada mak. Sampai mak kadang-kadang jadi rimas.

Tadi mak panggil orang, mak cakap suasana hidup dekat sana, tak boleh nak bergantung pada orang lagi. Kena jadi pemimpin, biar orang ikut kita, jangan kita ikut orang. Ape-ape hal, tangkap pensyarah dulu. Buat baik dengan pensyarah. Anggap pensyarah, akak-akak dan abang-abang senior tu macam keluarga sendiri. Banyak lagi mak pesan. Mak sesungguhnya orang takut mak. Orang nanti jauh dari mak. Hurm.Takpe mak, orang janji orang akan belajar baik-baik. Orang akan semai benih cinta untuk kos teknologi makmal perubatan neh. Orang pulang bawak kejayaan untuk mak. InsyaAllah.

Orang nak mintak maaf banyak-banyak atas segala kesilapan orang. Segala benda yang jahanam dalam rumah neh, orang mintak maaf. Nanti orang dah kerja, orang beli lain, set jati punya. Haha orang nak mak tau betapa orang saaaaayyyaaannng mak gile. Doakan kejayaan orang ye mak. Bagi sikit kekuatan semangat dan ketabahan mak tu dekat orang boleh? Orang nak jadi macam mak. Orang bangga ada mak macam mak. Mwah Mwah :)

//Cik Din

Ayah. Terima kaseh. Orang pergi sana bukan untuk main-main ayah. Orang takkan ulangi lagi benda yang dah jadi pada keluarga kita 3tahun lepas. TAK KAN sama sekali. Percayalah. Orang tau ayah macam berat nak bagi kepercaaan kat orang. InsyaAllah selagi iman neh masih kukuh, pegangan agama orang masih kepada Tuhan yang satu, orang takkan buat benda macam tu. Sampai sekarang orang masih rasa betapa sakitnya kesan dari perkara tu. Orang akan pulang bawa kejayaan dekat ayah. Orang akan buktikkan pada ayah. Doakan orang ayah.

Walau orang tau tugas ayah memang setiap masa memerlukan ayah, tapi ayah sanggup ambil cuti untuk uruskan hal orang. Bila dibandingkan ayah dengan ayah lain dekat luar sana tu, orang sangat-sangat bersyukur ada ayah. Semalam masa uruskan MARA, ada hal buatkan kita bertekak sekejap. Biasalah anak ayah neh mana mau kalah, last-last kalah jugak dan ayah betul. Neh mesti turun dari perangai ayah neh. Haha ampon3 :P

Semalam ayah cakap orang macam kura-kura dan ayah suruh orang jadi macam arnab. Lepas pergi neh, jangan kata arnab, cheetah pon orang jadi. Owh ayah, orang sayang ayah! (simbol hati berebut-rebut keluar dari mata, mulot, hidong dan telinga khas untuk ayah. haha)

//Eman
Tadi Kakcik marah dan pukul eman. Eman nangis. Kakcik jarang pukul orang kalau tengah marah, tapi eman tadi betul-betul malampau. So sorry sayang. sekarang eman tengah merajuk. Kejap lagi kakcik pujuk. Hehe :D Seriously, lepas ni kakcik akan rindukan eman. Rindu perangai gile-gile, gedik eman tu. Video-video eman yang kakcik rakam tu, mesti akan buatkan kakcik gelak. Eman tak leh bla. Haha

Eman jaga diri okep. Jangan masak dekat kaksu. Biar dia masak sendiri. Eman jangan bagi kaksu buli eman. Eman belajar rajin-rajin tau nanti boleh pandai macam kakcik. KAHKAH *jangan macam kakcik, tapi macam abang. Hee :P Eman jangan suka gunting-gunting kertas lepastu bagi sepah rumah, kakcik dah takde, sapa nak kemas rumah lagi pagi-pagi? Jangan susahkan mak dengan ayah. Dorang tu bukan larat sangat dah. Macam-macam benda dorang kena pikir. Eman buat sendiri semua. Belajar seterika baju, basuh baju semua sendiri. Kakcik dulu umur macam eman, semua kakcik buat sendiri.

Eman budak pandai, jangan susahkan mak okey. Jangan ikut perangai kakcik suka cakap saket perot bila taknak pergi sekolah. Eman cari la alasan lain. Mahaha eh tak. tak. eman jangan malas pergi sekolah, nanti macam mana nak jadi pengawas? Eman jangan bagi orang buli eman. Okey eman sayang. Kakcik akan bawa kad eman bagi kakcik tu dekat sana lepas tu gantung dalam almari macam kakcik gantung gambar sheikh muszhafar tu. Mehehe :P

//Kaksu
Hey, aku tak tau la hang neh turun perangai sape. Kaksu, buang perangai busuk kaksu tu. Jangan nyusahkan mak lagi. Jangan pukul-pukul mak. Jangan suke kurang ajar dengan mak. Kesian mak. Jangan suka susahkan hati mak lagi. Jangan bagi mak nanges. Belajar semua buat sendiri. Hang dah besar panjang kaksu, tolongla buat semua sendiri. Jangan nak harapkan mak lagi.

Kaksu, hang jangan buli eman. Aku dengar eman nanges kena buli dengan hang, SIAP. Kakcik tak suke hang buat eman. Sebab hang bila hang hentam orang, hang macam nak membunuh je. Aku pon hang terajang-terajang. Tapi takpe, kakcik da maafkan dah. Burok baik, hang tetap adik kakcik dan kakcik sayang hang. Tapi kakcik sayang hang lebih lagi kalau hang berubah perangai kaksu.

Jaga diri. Kaksu belajar pandai-pandai. Hang periksa baru neh, dapat nombor agak bagus jugak. Teruskan lah. Semoga kaksu dapat 5A untuk UPSR. InsyaAllah.

//Cerap
Hello sayang. Kite pasti akan rindukan sayang nanti. Takpe kite bawak koala sekali pergi sana. DVD yang sayang kasi tu pon kite angkut sekali. Rindu-rindu boleh tengok :P Lagipun upax ada. Bila-bila free boleh mesej hanya dengan setengah sen dan boleh kol dengan seminit sepuluh sen. *Tak tau kenapa kena bagitau. Haha

Haiyoh sayang, jaga diri okep. Makan ubat tu. Jangan makan benda-benda yang sayang tak boleh makan tu. Nanti kesan dia, sayang juga susah. Kita pula nanti susah hati. Sayang, ingat tau, makan ubat :P

Sayang terima kaseh untuk segala perkara yang sayang dah bantu kite dan terima kaseh jugak untuk benda yang kite dah susahkan sayang. Jangan risau, masa akan datang nanti, kita lagi-lagi akan susahkan sayang. Mahahaha ampon3. Tak. maksud kite, nanti kite akan mintak pertolongan sayang untuk apa-ape lagi. Tu je. Bukan susahkan pon. *Tak susah konon, cepat-cepat tajang kite. Mahaha :PP

Kite mintak maaf sayang, kite tau sayang kadang-kadang ada terkecik hati dengan kite. Tapi sayang tak cakap. Kadang-kadang dekat conference kite tergurau terlebih, terlesbo terlebih dengan tikah dan ame tu, kite mintak maaf okep kalau sayang kecik hati. Gurau-gurau je semua tu. Hee :P

Sayang, jangan risau, walau kite minat iqram, zaibo, aqasha semua tu, tapi sayang kite, tetap dekat sayang. Ngeh dah pergi sana pon, kite tetap sayang sayang. Semoga kita sama-sama berjaya dengan pelajaran masing-masing. Kite doakan sayang dapat kulinari tu. InsyaAllah. Pesanan akhir, jaga diri sayang baik-baik dan jangan tergudes dengan orang lain buleh? Pesanan tak leh bla. *Bencik una. Bencik! Mahaha

//Ame
Ame sayang, penasihat aku, pendengar setia aku, sahabat aku. Bila aku perlukan ko, ko mesti ada dengan aku. Sayang ko ame. Ko pon sama ada upax, marilah kita sama-sama bermesej sampai tikah jeles. Kahkah :P

Ame, aku tau ko pon ada masalah jiwa ko sendiri. Aku harap ko sabar okey. Ko kuat ame, aku tau. Ko ada prinsip ko sendiri. Teruskan dengan prinsip ko. Jangan kesah dengan orang lain yang ada saket jiwa. Ame, tumpu dengan orang yang sayang kite, yang perlukan kan kite. Jangan peduli dengan orang yang suke pergunakan kite me, takda faedah pon. Ko jugak yang saket nanti.

Aku doakan ko berjaya ame dalam bidang yang ko minat. Kita sama-sama berjaya okep sayang. Aku mintak maaf me, kalau sepanjang kite bergurau senda, berlesbo bersama, aku ade terkecikkan hati ko. Mintak maf sangat-sangat dan terima kaseh jugak untuk semua perkara yang ko dah buat untuk aku :)

//Tikah
Soalan pertama untuk Tiqah ; Ko bila nak beli upax? Wakakak soalan berapi. ampon3 :P Tikah weh, ko jaga kaki ko tu tau. Dah baik, ko jangan brek guna kaki lagi. Jangan turun bukit guna gear satu lagi. Nanti kaki ko dah baik, ko boleh ambik lesen, lepastu boleh jenguk aku dekat kelantan neh ha. Lepastu kite boleh pergi MyDin. Apa kaitan tatau. Hehee :P

Tikah, lebih baik sayang orang yang sayang dekat kite, dari kite yang sayang dekat orang. Ko jaga hati ko baik-baik. Jangan bagi dia sakit lagi okep. Semoga impian ko nak sambung belajar dekat Mesir sana nun, tercapai. Lepastu aku pulak follow ko pergi sana. Hihi

Terima kaseh tikah perkenalkan aku dekat lagu Entah tu. Ko dah buatkan aku gila sama lagu tu. Lepas tu terima kaseh jugak kenalkan aku dengan novel pergilah air mata, Ko memang suke pengaruhi aku tikah. Haha. Ko jaga diri, seribu kemaafan aku hulurkan kalau ade tersalah gurau, tersilap bicara dan terkhilaf kata-kata. *Esok raye eh? Haha

Weh, Bulan 5 nanti harijadi ko, Selamat hari jadi. Ko da cukup 18 tahun. Ame dengan cerap je belom lagi. Boooo dekat ame, tapi i love you dekat cerap. Wakakaka. larikkk :PPPP

Berat hati nak pergi.
Sobsob

Friday, April 03, 2009

Budak Sunyi dan Pari-Parinya




sumpahkan aku ke sana
hidup bersama
mati berdua

andaiku takdir di sini
rangkullah aku
peluklah aku

jangan kau puja
jangan kau hina
ikhlasku dan jujurku

jangan kau puja
jangan kau hina
ikhlasku dan jujurku

sempatkah aku ke sana
ku takut semua
hilang bernama

ambilku dan bawa lari
kerna ku takut
tiada lagi

hanya kerna cinta yang ini
aku berserah tinggi kepada-Mu

yang Maha Esa
ku butuh cinta dia

engkau yang Maha Esa
agungkan cinta ini

sumpahkan aku ke sana
hidup bersama
mati berdua

ambilku dan bawa lari
kerna ku takut
tiada lagi

jangan kau puja
jangan kau hina
ikhlasku dan jujurku

dan suatu hari nanti
akan tiba seorang
memuja cinta kamu
meminta hati kamu

rangkulkan hati itu
dan hulurkan pada dia
tanya pada tuhan kamu
apakah dia untuk kamu?

-Fynn Jamal & Tri-

kemana tumpahnya kuah kalo tak ke adik

video


video

Eman menggedik.
Abaikan saje gelak hudoh tu.

Cis

Ayam berkokok tak semestinya pagi-pagi

Tikah ada sedikit masalah untuk pergi ke KIST sama aku. Jadi semalam, aku dengan mak pergi rumah Tikah untuk berbincang bagai. Time tu mak tikah je ade, bapa Tikah kerja. Lepas habis bincang-bincang bagai tu, mak dia cakap nanti dia sembang dengan suami dia dulu. Lepas tu pagi tadi aku call Tikah untuk tau sama ada dia jadi pergi ke tak. Mari kite ikuti perbualan mereka. Eceh. Gedik je. Haha

* Tikah, ko baru bangunn yeee? (sebab dengar suara semacam lain)
# Eh, takdela. Aku nga siap-siap nak balik kampung neh. Sedara mak aku meninggal.
* Erk. Tikah ko sabo tau. Jangan nanges weh.
# Hehe takdelah. (Walau dia cuba gelak, aku tau dia masih bersedih)
* Tikah, ehm macam mana? Ko pergi tak?
# Hurm. Bapak aku tak bagi pergi.
* Lor kenapa? Sebab jauh eh?
# Ehm tu lah. Bapak aku pikir nanti dia nak tengok aku susah ke ape.
* Aku pon jauh weh. (Bunyi macam tak puas hati) Ehm Tikahhh... :((
# Una, hang jangan la sedih. Takpa, hang pi la tau. Belajaq sungguh-sungguh.
* Hurm.
# Una jangan nangis. Kang aku pon nanges sama.
* Tikah, hurm hang sabo tau. Kalo ada rezeki, mesti ada. Mungkin rezeki hang bukan dekat situ. Rezeki hang dekat tempat lain, mana nak tau kan. Sabar tau Tikah :(
(Ni je dapat aku cakapkan dekat Tikah. Nak cakap lebih-lebih dia tengah bersedih. Aku tengah terkilan. Haiyoh!)

Kesian Tikah. Suara dia macam lepas nangis je. Aku tau dia bukan nangis pasal sedara mak dia meninggal, tapi sebab dia tak dapat pergi KIST. Dia mengharap gila dapat pergi. Masa pergi temuduga bagai tu dia semangat betul. Dari Penang dia sanggup redah Alor Star semata-mata nak dapatkan surat tawaran. Haih la.

Dah dapat tawaran, mak ayah pulak tak bagi keizinan. Pakcikkk!! Kasi la Tikah pergiiiii. Saya pon takda sapa dekat sana. Jauh pon sama jugak pakcikkkkkk ; Ya Allah Ya Tuhanku, Kau lembutkan lah hati bapa Tikah untuk mengizinkan Tikah pergi belajar di KIST bersama-sama dengan aku. Amin :(


Terkilan sangat-sangat.
Tikah tak pergi :(
Aku da siap mimpi bagai,
belajar sama-sama,
basuh baju sama-sama,
semua buat sama-sama.
tapi harapan aku tinggal harapan je.
T__________________T

hati diam. urat diam. semua diam.

Husna,
ko kenapa?
aku tengok ko macam semacam je.
ko ok tak ni?

Tak, aku tak ok.
jiwa aku rasa kosong.
Aku tak sedap hati.
Takda mood.

Ko tengah pikir apa sayang?
bagitau la aku,
lega sikit hati ko nanti.

Hurm.
Aku takda ape-ape sayang.

Husna,
aku rindu gelak ko.

Sori weh, aku takda mood.
betul aku takda.
:(

*currently listen to
Kehadapan bintang jatuh
-Fynn Jamal-

Thursday, April 02, 2009

cik os, ajim dan bulat









Aku sayang betul
semua yang ada dalam
gambar neh.
serius sayang.
1
2
3
4 hari lagi
bersedia untuk ucapkan
selamat tinggal ;)