Saturday, April 04, 2009

Warkah biru dari Bachok, Kelantan

//Cikgu Mala
Mak, terima kaseh untuk segalanya. Tak tau macam mana nak cakap betapa orang bertuah sangat ada emak macam cikgu mala neh. Orang ingat lagi masa orang setengah mati lepas dapat result tu, mak la orang yang paling memberi semangat. Walau orang tau mak kecewa. Mak tetap ceriakan orang. Mak la yang kesana kesini untuk uruskan kemasukkan orang dekat KIST tu.

*nanges*

Mak, dekat sana nanti mak takde. Lepas tu orang bukan dapat duduk rumah macam sebelum ni lagi. Lepas pergi ni mak, bermakna orang tak dapat lagi nak mak macam selalu, sekaligus orang dah mula kena hidup sendiri. Macam mana mak? Sedangkan sebelum neh, orang nak pilih baju pon mak kena ada dekat sebelah. Kalau tak, memang orang tak beli. Mak, orang mengaku orang terlalu mengharap pada mak. Sampai mak kadang-kadang jadi rimas.

Tadi mak panggil orang, mak cakap suasana hidup dekat sana, tak boleh nak bergantung pada orang lagi. Kena jadi pemimpin, biar orang ikut kita, jangan kita ikut orang. Ape-ape hal, tangkap pensyarah dulu. Buat baik dengan pensyarah. Anggap pensyarah, akak-akak dan abang-abang senior tu macam keluarga sendiri. Banyak lagi mak pesan. Mak sesungguhnya orang takut mak. Orang nanti jauh dari mak. Hurm.Takpe mak, orang janji orang akan belajar baik-baik. Orang akan semai benih cinta untuk kos teknologi makmal perubatan neh. Orang pulang bawak kejayaan untuk mak. InsyaAllah.

Orang nak mintak maaf banyak-banyak atas segala kesilapan orang. Segala benda yang jahanam dalam rumah neh, orang mintak maaf. Nanti orang dah kerja, orang beli lain, set jati punya. Haha orang nak mak tau betapa orang saaaaayyyaaannng mak gile. Doakan kejayaan orang ye mak. Bagi sikit kekuatan semangat dan ketabahan mak tu dekat orang boleh? Orang nak jadi macam mak. Orang bangga ada mak macam mak. Mwah Mwah :)

//Cik Din

Ayah. Terima kaseh. Orang pergi sana bukan untuk main-main ayah. Orang takkan ulangi lagi benda yang dah jadi pada keluarga kita 3tahun lepas. TAK KAN sama sekali. Percayalah. Orang tau ayah macam berat nak bagi kepercaaan kat orang. InsyaAllah selagi iman neh masih kukuh, pegangan agama orang masih kepada Tuhan yang satu, orang takkan buat benda macam tu. Sampai sekarang orang masih rasa betapa sakitnya kesan dari perkara tu. Orang akan pulang bawa kejayaan dekat ayah. Orang akan buktikkan pada ayah. Doakan orang ayah.

Walau orang tau tugas ayah memang setiap masa memerlukan ayah, tapi ayah sanggup ambil cuti untuk uruskan hal orang. Bila dibandingkan ayah dengan ayah lain dekat luar sana tu, orang sangat-sangat bersyukur ada ayah. Semalam masa uruskan MARA, ada hal buatkan kita bertekak sekejap. Biasalah anak ayah neh mana mau kalah, last-last kalah jugak dan ayah betul. Neh mesti turun dari perangai ayah neh. Haha ampon3 :P

Semalam ayah cakap orang macam kura-kura dan ayah suruh orang jadi macam arnab. Lepas pergi neh, jangan kata arnab, cheetah pon orang jadi. Owh ayah, orang sayang ayah! (simbol hati berebut-rebut keluar dari mata, mulot, hidong dan telinga khas untuk ayah. haha)

//Eman
Tadi Kakcik marah dan pukul eman. Eman nangis. Kakcik jarang pukul orang kalau tengah marah, tapi eman tadi betul-betul malampau. So sorry sayang. sekarang eman tengah merajuk. Kejap lagi kakcik pujuk. Hehe :D Seriously, lepas ni kakcik akan rindukan eman. Rindu perangai gile-gile, gedik eman tu. Video-video eman yang kakcik rakam tu, mesti akan buatkan kakcik gelak. Eman tak leh bla. Haha

Eman jaga diri okep. Jangan masak dekat kaksu. Biar dia masak sendiri. Eman jangan bagi kaksu buli eman. Eman belajar rajin-rajin tau nanti boleh pandai macam kakcik. KAHKAH *jangan macam kakcik, tapi macam abang. Hee :P Eman jangan suka gunting-gunting kertas lepastu bagi sepah rumah, kakcik dah takde, sapa nak kemas rumah lagi pagi-pagi? Jangan susahkan mak dengan ayah. Dorang tu bukan larat sangat dah. Macam-macam benda dorang kena pikir. Eman buat sendiri semua. Belajar seterika baju, basuh baju semua sendiri. Kakcik dulu umur macam eman, semua kakcik buat sendiri.

Eman budak pandai, jangan susahkan mak okey. Jangan ikut perangai kakcik suka cakap saket perot bila taknak pergi sekolah. Eman cari la alasan lain. Mahaha eh tak. tak. eman jangan malas pergi sekolah, nanti macam mana nak jadi pengawas? Eman jangan bagi orang buli eman. Okey eman sayang. Kakcik akan bawa kad eman bagi kakcik tu dekat sana lepas tu gantung dalam almari macam kakcik gantung gambar sheikh muszhafar tu. Mehehe :P

//Kaksu
Hey, aku tak tau la hang neh turun perangai sape. Kaksu, buang perangai busuk kaksu tu. Jangan nyusahkan mak lagi. Jangan pukul-pukul mak. Jangan suke kurang ajar dengan mak. Kesian mak. Jangan suka susahkan hati mak lagi. Jangan bagi mak nanges. Belajar semua buat sendiri. Hang dah besar panjang kaksu, tolongla buat semua sendiri. Jangan nak harapkan mak lagi.

Kaksu, hang jangan buli eman. Aku dengar eman nanges kena buli dengan hang, SIAP. Kakcik tak suke hang buat eman. Sebab hang bila hang hentam orang, hang macam nak membunuh je. Aku pon hang terajang-terajang. Tapi takpe, kakcik da maafkan dah. Burok baik, hang tetap adik kakcik dan kakcik sayang hang. Tapi kakcik sayang hang lebih lagi kalau hang berubah perangai kaksu.

Jaga diri. Kaksu belajar pandai-pandai. Hang periksa baru neh, dapat nombor agak bagus jugak. Teruskan lah. Semoga kaksu dapat 5A untuk UPSR. InsyaAllah.

//Cerap
Hello sayang. Kite pasti akan rindukan sayang nanti. Takpe kite bawak koala sekali pergi sana. DVD yang sayang kasi tu pon kite angkut sekali. Rindu-rindu boleh tengok :P Lagipun upax ada. Bila-bila free boleh mesej hanya dengan setengah sen dan boleh kol dengan seminit sepuluh sen. *Tak tau kenapa kena bagitau. Haha

Haiyoh sayang, jaga diri okep. Makan ubat tu. Jangan makan benda-benda yang sayang tak boleh makan tu. Nanti kesan dia, sayang juga susah. Kita pula nanti susah hati. Sayang, ingat tau, makan ubat :P

Sayang terima kaseh untuk segala perkara yang sayang dah bantu kite dan terima kaseh jugak untuk benda yang kite dah susahkan sayang. Jangan risau, masa akan datang nanti, kita lagi-lagi akan susahkan sayang. Mahahaha ampon3. Tak. maksud kite, nanti kite akan mintak pertolongan sayang untuk apa-ape lagi. Tu je. Bukan susahkan pon. *Tak susah konon, cepat-cepat tajang kite. Mahaha :PP

Kite mintak maaf sayang, kite tau sayang kadang-kadang ada terkecik hati dengan kite. Tapi sayang tak cakap. Kadang-kadang dekat conference kite tergurau terlebih, terlesbo terlebih dengan tikah dan ame tu, kite mintak maaf okep kalau sayang kecik hati. Gurau-gurau je semua tu. Hee :P

Sayang, jangan risau, walau kite minat iqram, zaibo, aqasha semua tu, tapi sayang kite, tetap dekat sayang. Ngeh dah pergi sana pon, kite tetap sayang sayang. Semoga kita sama-sama berjaya dengan pelajaran masing-masing. Kite doakan sayang dapat kulinari tu. InsyaAllah. Pesanan akhir, jaga diri sayang baik-baik dan jangan tergudes dengan orang lain buleh? Pesanan tak leh bla. *Bencik una. Bencik! Mahaha

//Ame
Ame sayang, penasihat aku, pendengar setia aku, sahabat aku. Bila aku perlukan ko, ko mesti ada dengan aku. Sayang ko ame. Ko pon sama ada upax, marilah kita sama-sama bermesej sampai tikah jeles. Kahkah :P

Ame, aku tau ko pon ada masalah jiwa ko sendiri. Aku harap ko sabar okey. Ko kuat ame, aku tau. Ko ada prinsip ko sendiri. Teruskan dengan prinsip ko. Jangan kesah dengan orang lain yang ada saket jiwa. Ame, tumpu dengan orang yang sayang kite, yang perlukan kan kite. Jangan peduli dengan orang yang suke pergunakan kite me, takda faedah pon. Ko jugak yang saket nanti.

Aku doakan ko berjaya ame dalam bidang yang ko minat. Kita sama-sama berjaya okep sayang. Aku mintak maaf me, kalau sepanjang kite bergurau senda, berlesbo bersama, aku ade terkecikkan hati ko. Mintak maf sangat-sangat dan terima kaseh jugak untuk semua perkara yang ko dah buat untuk aku :)

//Tikah
Soalan pertama untuk Tiqah ; Ko bila nak beli upax? Wakakak soalan berapi. ampon3 :P Tikah weh, ko jaga kaki ko tu tau. Dah baik, ko jangan brek guna kaki lagi. Jangan turun bukit guna gear satu lagi. Nanti kaki ko dah baik, ko boleh ambik lesen, lepastu boleh jenguk aku dekat kelantan neh ha. Lepastu kite boleh pergi MyDin. Apa kaitan tatau. Hehee :P

Tikah, lebih baik sayang orang yang sayang dekat kite, dari kite yang sayang dekat orang. Ko jaga hati ko baik-baik. Jangan bagi dia sakit lagi okep. Semoga impian ko nak sambung belajar dekat Mesir sana nun, tercapai. Lepastu aku pulak follow ko pergi sana. Hihi

Terima kaseh tikah perkenalkan aku dekat lagu Entah tu. Ko dah buatkan aku gila sama lagu tu. Lepas tu terima kaseh jugak kenalkan aku dengan novel pergilah air mata, Ko memang suke pengaruhi aku tikah. Haha. Ko jaga diri, seribu kemaafan aku hulurkan kalau ade tersalah gurau, tersilap bicara dan terkhilaf kata-kata. *Esok raye eh? Haha

Weh, Bulan 5 nanti harijadi ko, Selamat hari jadi. Ko da cukup 18 tahun. Ame dengan cerap je belom lagi. Boooo dekat ame, tapi i love you dekat cerap. Wakakaka. larikkk :PPPP

Berat hati nak pergi.
Sobsob

4 comments:

Anonymous said...

haha. aku pengaruhi bnde bek.xpe. hehe. (bek ke?wat release tension.haha). lmbt lg dong bln 5. haha. anyway, thankz. (org 1st wish.heee). k..nat. thankz 4 the nsht. Hati aku nie..akn digne sepnuhnye ble tbe msenya.haha. Aku rindu sgt kt kooooo!!!!!huwaaaaaaa

asyraf [= said...

benarkan kekanda pergi berjuang adinda~ diluar sane ramai lagi yang memrlukan khidmat hamba..hamba sanggu[p berjuang hingga ke titisan darah terkahir..akan ku cincang2 laknatullah..akan ku bakar idop2 beliau..*ops telebey suda.. bernar kan hambe bejuangg adinda takbirr! akkhuakabar!
*apsal rase cam salah komen jep haks x]

penjenayah.merah.jambu. said...

further kat kist?
jgn pk sgt,manusia ni bile dicampakkan dlm situasi die kena bergantung kat diri sendiri,baru die nmpk potensi die..
rileks ok!
study betul2 una..
takya tensen sgt..t ko dah ade kat sne,mesti ko epi n ase bangge bile ko dah tak depend kat keluarga..
pandai2 bawak diri..
satu je yg aku nk pesan,PANDAI PILIH KAWAN.tu mmg pengaruhlah..
tapi kalau ko pandai jg diri,kwn dgn penagih pun takpe..
so,jg diri bek2..pape t bgtao ok! :)

NADESHIKO said...

Una syg ku~
sbgai pembuka kata aku nk ucap thanks sebab edit pic aku kat bhgian tepi tu. haha! xDD
cute la weh ko edit! me likee~ xDD
haha, sambung balik ke cite asal..mwehehehe xDD

una syg, pertama sekali aku nk minta maaf ssgt syg~
aku sbgai shbat ko, tapi kkdg aku x dpt bersama ko mse ko ade masalah syg..
dimana in the same time aku ade masalah jugak time tu..aku mintak maaf ssgt..
kdg2 aku nie rse mcm aku nie shbat yg kurang baik jek..
Una, aku dah lama kenal ko syg..
ape pun dugaan yg Allah SWT kasi kat ko, aku tgk ko mampu atasi..
Jadi, aku rasa ko boleh menghadapi dugaan di kist nanti..
una, aku percaya pada ko..
maka, kekuatan sendiri ialah ko kne percaya pada diri ko lebih drpd sesiapa percayakan ko..
kekuatan keberanian itu dtg dari kepercayaan/keyakinan pd diri sendiri..
yakin una syg, ko kne yakin!

Una, aku doakan keyajaan ko..
di dunia dan akhirat..
ko kne jaga solat, and jaga pergaulan ko dengan kawan2 kat sne syg..
kawan tu kwn jugak, in the same time kene hati2 tau..

adehh, sedihh plak ko akan gii..
sekian saje, sebab aku hanye mampu taip sampai sini..
haha, tetibe rase sebak & xtahu nk tulis ape plak..
hahaa..